Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

Μετετράπη η Μονάδα Ειδικών Αποστολών του Λιμενικού Σώματος (ΜΕΑ/ΛΣ) σε δεξαμενή μισθοφόρων για παροχή υπηρεσιών σε εμπορικά πλοία ;

 Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αποκαλύψεις» στις 9 Οκτωβρίου, 12 από τους 90 βατραχανθρώπους της ΜΕΑ/ΛΣ συγκροτούν κάθε τόσο μια ειδική ομάδα ασφαλείας που αναλαμβάνει να προστατέψει πλοία Ελλήνων εφοπλιστών από τις ενδεχόμενες επιθέσεις Σομαλών πειρατών. Οι άντρες του Λιμενικού που στρατολογούνται τακτικότατα (οι πληροφορίες λένε σχεδόν κάθε εβδομάδα) ταξιδεύουν μέχρι τη Μέση Ανατολή ή Πακιστάν. Απ’ εκεί επιβιβάζονται σε φουσκωτά ή μεταφέρονται με ελικόπτερα στα πλοία των εφοπλιστών και τα συνοδεύουν κατά τον πλου τους στα επικίνδυνα νερά του κόλπου του Άντεν ή της θάλασσας της Σομαλίας.

 Η αμοιβή κάθε ανδρός για τις λίγες μέρες που θα ρισκάρει τη ζωή του είναι σχετικά μεγάλη, από 7 μέχρι 8.000 ευρώ και κάθε αποστολή κοστίζει στον εφοπλιστή περίπου 100.000 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα χαμηλό, αν συλλογιστεί κανείς πόσα εκατομμύρια ευρώ απαιτούνται για την καταβολή λύτρων σε περίπτωση που πλοίο καταληφθεί και το πλήρωμα του συλληφθεί από πειρατές ή ακόμη και για ασφάλιστρα για την περίπτωση της πειρατείας ή αποζημίωσης σε περίπτωση καθυστέρησης κατάπλου στο λιμάνι προορισμού του.




Με αφορμή το δημοσίευμα αυτό ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννης Διαμαντίδης έδωσε εντολή στον Αρχηγό του Λιμενικού Αντιναύαρχο κ. Αθανάσιο Μπούσιο να διενεργηθεί Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) προκειμένου ενδελεχώς διερευνηθεί το περιεχόμενο του αποκαλυπτικού αυτού δημοσιεύματος.
Είναι γεγονός πως τούτη τη περίοδο η πειρατεία ανθεί στις περιοχές αυτές και επίσης είναι γεγονός πως η χώρα μας έχει συμφέροντα να προστατέψει στην περιοχή αυτή. Όμως, είναι σωστό να το κάνει με τον τρόπο που αποκαλύφθηκε στην εφημερίδα;
Αναμένομε λοιπόν να δούμε το πόρισμα της ΕΔΕ και επίσης να δούμε τι, επί πλέον των συμβουλών που δίδονται προς τα πλοία μας, μέτρα θα λάβουμε σαν κράτος για να προστατεύσουμε τα συμφέροντα πλοίων που φέρουν και επιδεικνύουν την Ελληνική σημαία ανά τον κόσμο.


Το ότι η χώρα μας είναι από τις πρώτες που έλαβαν μέρος και συνεχίζουν να συμμετέχουν στις επιχειρήσεις καταστολής της πειρατείας που ΝΑΤΟ και ΕΕ σχεδίασαν για τις περιοχές αυτές είναι επίσης γεγονός και θάταν μεγάλο λάθος αν δεν το έπραττε!
Σύμφωνα με το International Maritime Bureau από το 2003 μέχρι τέλος του 2009 σημειώθηκαν στην περιοχή της Ερυθράς θάλασσας/κόλπου Άντεν και θάλασσα Σομαλίας 462 περιπτώσεις πειρατείας και ένοπλης ληστείας σε πλοία. Το 2008, το 40% των επιθέσεων πειρατών καταγράφηκε στη Σομαλία, με 42 καταλήψεις πλοίων και 111 επιθέσεις. Οι δε πλοιοκτήτριες εταιρείες πλήρωσαν λύτρα άνω των 30 εκατομμυρίων δολαρίων.
Από την έναρξη των επιχειρήσεων των Ναυτικών δυνάμεων ΝΑΤΟ (επιχείρηση «Ocean Shield») και ΕΕ (επιχείρηση «Atalanta»), στις περιοχές αυτές, έχουν συλληφθεί 480 πειρατές, 



από τους οποίους 10 σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια ανταλλαγής πυρών, 230 αφοπλίστηκαν και αφέθηκαν ελεύθεροι ενώ οι υπόλοιποι παραδόθηκαν σε δικαστικές αρχές. Το δε κόστος της συμμετοχής της χώρας μας στις επιχειρήσεις αυτές κόστισε μέχρι στιγμής 5,7 και 14,6 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Αν λοιπόν αληθεύουν έστω και μέρος αυτών που διαβάσαμε για τους άνδρες των «ειδικών δυνάμεων» του Λ.Σ. ότι δηλαδή αυτοί παίρνουν τις κανονικές τους άδειες και μετέχουν σαν μισθοφόροι σε αποστολές προστασίας ελληνικών εμπορικών πλοίων από πειρατικές επιθέσεις στην Σομαλία, ότι εξέρχονται με διαβατήριο που δεν δικαιούνται να έχουν και ότι εξέρχονται της χώρας χωρίς άδεια της υπηρεσίας, ότι πάνε σε επικίνδυνη αποστολή  με ή χωρίς οπλισμό (και αν πάνε με οπλισμό τότε πως τον βγάζουν από την χώρα; είναι ιδιωτικός ή του Λιμενικού; κ.ο.κ.) τότε έχουμε μια νέα περίπτωση διαφθοράς αλλά και ταυτόχρονα εκμετάλλευσης των επίλεκτων ανδρών του Λιμενικού Σώματος.




Επειδή ενός κακού μύρια έπονται διερωτώμαι τι θα γίνει αν κάτι δεν πάει καλά; Αν οι «πειρατές» είναι πιο τυχεροί και κάποιος από τους δικούς μας δεν γυρίσει ή γυρίσει ανίκανος να κάνει αυτό που η «πατρίδα» του έμαθε και έχει την απαίτηση να κάνει; Τι θα γίνει αν  κάποιος από αυτούς συλληφθεί και αποτελέσει «όμηρο» στα χέρια των πειρατών; Το επίσημο κράτος στη περίπτωση αυτή τι θα πράξει; Θα αφήσει τους «εφοπλιστές» να διαπραγματευτούν την τύχη λιμενικού;

Μήπως λοιπόν το κράτος θα έπρεπε να προλάβει τέτοιες ενέργειες και να διασφαλίσει τα Ελληνικά συμφέροντα (τη σημαία γιατί την έχουν τα πλοία; Για να πληρώνουν μόνο φόρους και εισφορές;) αναλαμβάνοντας αυτό την ασφαλή ναυσιπλοΐα των πλοίων με Ελληνική σημαία στην επικίνδυνη περιοχή που δεν είναι και τόσο μακριά από μας; Μήπως κάνοντας τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις για επιχειρήσεις συνοδείας των ειδικών δυνάμεων μας θα δείχναμε επιτέλους ένα σοβαρό κράτος που ενεργεί νόμιμα για την διασφάλιση των νομίμων συμφερόντων του, θα προσελκύαμε περισσότερα πλοία στο να εγγραφούν και να υψώσουν την Ελληνική σημαία (αν κάτι τέτοιο το θέλουμε) και θα αποφεύγαμε τον διασυρμό και εκμετάλλευση των Ειδικών δυνάμεων του ΛΣ με την επακόλουθη διενέργεια ΕΔΕ,  αντί να ασχολούμαστε με την (απο)διοργάνωση του πρώην Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας με το ΛΣ και τις δημοτικές εκλογές; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου